Pages

Sunday 16 December 2018

Result MOD (Muet On Demand)

      Assalamualaikum, so hari ni aku just nak share result MUET aku..taklah terlalu bagus , tapi takde lah tak bagus sangat..so-so je.

        Actually aku sampai tak tahu pun dah keluar result 😂 tiba2 je dapat mesej, terus aku bukak..citanya tak berdebar langsung ,ntah tak rasa apa pun..first-first bukak tu aku macam, hmm dapat band 4 je ke hmm2 , sikit gila.

     Then aku dapat tau kawan aku pun ramai dah dapat result muet, tapi diorang tak bincang langsung . Then ramai kawan aku cuma dapat band 3 dan kebawah, patutlah diorang tak nak cerita apa-apa. 

        Apa-apa pun aku sangat bersyukur bila dapat result macam ni bila nak bandingkan dengan orang lain... sekurang-kurangnya boleh sambung degree insyaAllah .


  
Hehe alamat dan nama of cos dirahsiakan🌼


27 comments:

Future teacher said...

Hi. Nak tanya yuran tu sekali bayar ke setiap kali seat paper perlu bayar?

Ila Ran ❤ said...

Sekali bayar je utk semua paper

Anonymous said...

Salam. Saya berminat nk ambik Muet On Demand tapi betul ke exam guna computer? Speaking test dgn listening test sama macam Muet yang biasa tu ke? Sorry kalau soalan nampak macam bengap skit ��

Ila Ran ❤ said...

Wsalam. Terdapat 2 system satu sistem bertulis satu lagu yang bercomputer.. Untuk yang ni saya ambil sistem bertulis...tak ada info untuk computer test maaf.. Tapi kalau yang bertulis tu sama je macam biasa

Saidatul Zainudin said...
This comment has been removed by the author.
Saidatul Zainudin said...

Maaf lah panjang berjela. HAHA I hope it helps ! 😃

Saidatul Zainudin said...
This comment has been removed by the author.
Saidatul Zainudin said...

Saya amik yang computer test.

1.) Untuk writing, kita type dekat computer. Sama macam buat essay tapi bezanya sebab kita bukan tulis atas kertas, tapi type dekat computer.

2.) Untuk listening, dia akan play kan audio, kita pakai headset, boleh dengar through headset atau kalau tak selesa tak payah pakai pun boleh,dia ada je play guna speaker dalam kelas tu. Soalan semua dekat computer, jawapan kita type dekat computer juga.dia ada sediakan ruangan untuk kita type jawapan kita.

3.)Untuk reading, sama juga. Article atau apa2 soalan semua dalam computer. Jawapan semua pun kita type dekat ruangan yang disediakan dekat computer tu.

4.)Untuk speaking, sama dengan macam dekat sekolah. Duduk 4 org dalam satu kumpulan. Ada 2 task, individu and group discussion.

*Setiap test yg kena jawab guna computer,dia akan bagi kertas kajang untuk kita, in case kita nak tulis idea atau conteng. Nak guna boleh, tak guna pun boleh.

*Ada certain soalan yg jawab guna computer kita kena hitamkan dekat paper macam spm tu. Tapi dont worry, dia akan bagithu soalan mana kena hitamkn dekat paper,mana yg tak perlu.

Dont worry, ok je jawab guna computer pun.Dia akan brief juga.

And dont forget to wear socks and something warm since bilik tu sumpah sejuk 😂

Goodluck !

Ila Ran ❤ said...

Hi terima kasih banyak2 untuk info tambahan. Bolehlah membantu bagi yang nak ambil test berkomputer 😊

Anonymous said...

Hi, nak tanya. Bentuk soalan MOD dan normal MUET sama atau ada perbezaan?

Ila Ran ❤ said...
This comment has been removed by the author.
Ila Ran ❤ said...

Anon sorry lambat jawab.. Soalan dia sama macam muet yg biasa.Sebabnya dia still under KPM..Cumanya tarikh tu kita boleh pilih..

aquarius_hans said...

salam..tmpat ujian kita boleh pilih smasa dftar ke? atau mmang tmpat dia kat mpm slayang je

Ila Ran ❤ said...
This comment has been removed by the author.
Ila Ran ❤ said...

Wsalam aquarius_hans tempat memang ditetapkan..jadi kena bagi surat kat lect kalau ada kelas.

Unknown said...

Assalamualaikum. Apa beza calon persendirian dan calon sekolah/institus?

Ila Ran ❤ said...

Wsalam..maksudnya yang institusi /sek tu,kita under diorg.. Yang persendirian ni mcm kena buat sendiri.. Ambil tahu sendiri.. Contoh macam calon spm persendirian lebih kurang

Anonymous said...

Assalmualaikum. Nak tanya, yg beli PIN MoD boleh buat kat kaunter BSN ke? Saya nak bayar online takut lak sebab tarikh takde nak pilih kat website tu

Ila Ran ❤ said...

Wsalam saya beli online dan rasanya macam takde jual kat kaunter bsn. Takde tarikh ya? Cuba kol bahagian yang uruskan MOD. Diorg akan assist sampai settle semuanya

Ini untuk malumat detail
https://www.permohonan.my/pendaftaran-muet-on-demand-mod/

Balqis Binti Sailin said...

Assalamualaikum awak , nak tanya apa tips awak dapat band 4 , hehe boleh awak share sikit tips untuk dapat muet band 4 .

Ila Ran ❤ said...

Wsalam cuba nanti cari buku oxford yang tebal tu. Yang untuk muet punya.

Buku tu agak membantu. Dalam tu dia ada bagi CD sekali untuk listening test. Jadi takdela nervous sangat time listening tu sebab dah pernah buat latihan. Writing pun sama.

Kalau untuk speaking banyakkan bercakap dan jangan diam sebab nanti takde markah dia nak bagi. Catat kan apa saja yang terlintas kat otak ataupun cedok sikit2 idea orang lain dan tokok tambah.

Band 4 takdela tinggi sangat tapi okla janji lepas untuk sambung degree 😅

admin yaya said...

Sis pakai buku apa utk study muet?

Ila Ran ❤ said...

Cuba cari buku oxford yang tebal tu.memang khas untuk muet. Siap ada CD video untuk practice. Memang best. Saya dulu pinjam dari kawan2 yg dah buat muet. Nanti boleh try cari. GOODLUCK!

Firdaus said...

Assalam saya dah daftar muet biasa. Tapi bila tgk tarikh macam X sempat nak isi upu. Jadi cadang nak daftar untuk muet on demand gak. Boleh ke ambil dua dua dlm satu masa

Firdaus said...

Assalam saya dah daftar muet biasa. Tapi bila tgk tarikh macam X sempat nak isi upu. Jadi cadang nak daftar untuk muet on demand gak. Boleh ke ambil dua dua dlm satu masa

Ila Ran ❤ said...

Waalaikumsalam. Kalau rasa tak sempat memang kena ambik MOD takut terlepas UPU. Untuk kes ni saya rasa tak boleh. Awak kena contact MPM tanya macamana dan nak kena buat apa. Harap boleh settle cepat2

Ila Ran ❤ said...

Waalaikumsalam. Saya cadangkan cuba tarik diri. Takpun. Try kol mpm, tanya dia apa perlu buat

Post a Comment