Pages

Wednesday 13 March 2024

Ramadhan 2024

Alhamdulillah. Di usia ku yang dah 26 tahun. Allah swt masih lagi bagi peluang untuk aku bernafas dan menyambut ramadhan tahun ni. Setiap tahun kan, sebelum ramadhan habis selalu aku teringat. Ish dapat ke aku sambut ramadhan next year. Sempat ke. Jadi aku akan usaha sungguh-sungguh untuk dapatkan lailatulqadar setiap tahun sebab takut takde rezeki nak puasa tahun berikutnya.. Tapi alhamdulillah ok aja

So untuk tahun ni punya azam ramadhan. Plan aku nak try buat solat sunat rawatib tu. Kalau boleh taknak tinggal. Dhuha pun sama. Dan nak mendalami setiap juz di samping khatam 30 juz.

Nak baca buku dan sirah nabi, zikir sehari sekurang kurangnya 1000x sehari. Tak termasuk zikir lepas solat. Nak buat tahajjud dan kurangkan tidur kot.

Emm taknak lebih-lebih takut tak konsisten. Tapi takpe insyaAllah try mana yang boleh. Semoga dapat khatam Al Quran dan jadi orang yang lebih baik lepas ramadhan . Aminn 😊😊

0 comments:

Post a Comment